top of page

Regulamin Korzystania ze Strony www.ipdesign.com.pl

(obowiązuje od 31.12.2020 r.) 

  1. Postanowienia ogólne

  2. Definicje

  3. Rodzaj i zakres usług elektronicznych

  4. Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych

  5. Warunki rozwiązania umów o świadczenie usług elektronicznych

  6. Tryb postępowania reklamacyjnego

  7. Własność intelektualna

  8. Postanowienia końcowe

 

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE 

    1. Strona www.ipdesign.com.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. 

    2. Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Stronę www.ipdesign.com.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, a także tryb postępowania reklamacyjnego. 

    3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Strony www.ipdesign.com.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu. 

    4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy 

      1. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), 

      2. Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),

      3. Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

 

  1. DEFINICJE 

    1. FORMULARZ KONTAKTOWY – formularz dostępny na Stronie www.ipdesign.com.pl umożliwiający Usługobiorcy bezpośredni kontakt z Usługodawcą.

    2. REGULAMIN – niniejszy regulamin Strony.

    3. USŁUGODAWCA –  IP Design Sp. z o.o.  wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000876587,  REGON 387851784 , NIP 7642703511 adres siedziby i do doręczeń: ul. Królowej Jadwigi 19a/19, 64-920 Piła ,  adres poczty elektronicznej: kontakt.ipdesign@gmail.com, tel. +48 796 450 411. 

    4. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej. 

    5. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Strony. 

    6. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna pozwalająca Usługobiorcy na subskrybowanie i otrzymywanie na podany przez Usługobiorcę adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy. 

 

  1. RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH 

    1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Strony korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak: 

      1. korzystanie z Formularza Kontaktowego,

      2. korzystanie z Newslettera,

      3. korzystanie z usługi wywołującej połączenie telefoniczne,

      4. korzystanie z usługi czatu online.

    2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.

  2. WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH 

    1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w rozdziale III pkt. 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.

    2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta: 

      1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłania wiadomości za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę. 

      2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony. 

    3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: 

      1. komputer z dostępem do Internetu, 

      2. dostęp do poczty elektronicznej, 

      3. przeglądarka internetowa, 

      4. włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript. 

    4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Strony w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich. 

    5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.

    6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

 

  1. WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH 

    1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej: 

      1. Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (otrzymywanie  Newslettera)

      2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt.ipdesign@gmail.com

      3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).

      4. Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.

    2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

 

  1. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO 

    1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę: 

      1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Strony Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt.ipdesign@gmail.com

      2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności: rodzaj, datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.

      3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.

      4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.

 

  1. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA 

    1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.ipdesign.com.pl są wyłączną własnością prawną, autorską i intelektualną www.ipdesign.com.pl

    2. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony www.ipdesign.com.pl, bez zgody Usługodawcy. 

    3. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony www.ipdesign.com.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną. 

 

  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 

    1. Umowy zawierane za pośrednictwem Strony zawierane są zgodnie z prawem polskim. 

    2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego. 

    3. Korzystanie ze Strony przez Usługobiorcę jest dobrowolne i korzystając z niej jednocześnie oświadcza, że zapoznał się z niniejeszym Regulaminem i go akceptuje.

REGULAMIN Zamówień i Reklamacji Produktów Poligraficznych i Graficznych

(obowiązuje od 30.12.2020 r. ) 

1.  Warunkiem przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego jest dokładny opis stwierdzonej niezgodności, przesłanie dokumentacji zdjęciowej obrazującej nieprawidłowość oraz określenie potencjalnego oczekiwanego rozwiązania reklamacyjnego przez Klienta i wysłanie zgłoszenia na adres e-mail konakt.ipdesign@gmail.com
2.  Ostateczny termin zgłoszenia reklamacyjnego upływa w 14 dniu roboczym od momentu otrzymania przesyłki przez Klienta.
3.  IP Design zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 4 dni roboczych od momentu jej zgłoszenia. Wyjątek stanowią reklamacje zgłoszone w dni wolne od pracy. W takim przypadku będą one rozpatrywane w czasie nie dłuższym niż 4 dni robocze licząc od kolejnego dnia roboczego następującego po dniu wolnym.

Reklamacje przyjmowane są w dni robocze do godziny 15.00. Te, które wpłyną w danym dniu po tej godzinie, będą uznawane za złożone w kolejnym dniu roboczym.

Powyższe terminy traktowane są jako nieprzekraczalne dla udzielenia wstępnej odpowiedzi będącej podstawą do dalszego postępowania reklamacyjnego.

W celu zakończenia postępowania reklamacyjnego możliwa jest sytuacja, w której Klient zostanie poproszony o odesłanie części bądź całości nakładu zrealizowanego zamówienia. W przypadku gdy zgłoszenie reklamacyjne będzie wymagało dostarczenia dodatkowej dokumentacji lub wyjaśnień ze strony Klienta, IP Design jest zobowiązane skierować korespondencję e-mailową wskazując elementy wymagające uzupełnienia, a Klient jest zobowiązany przesłać je w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania e-maila. Po tym czasie postępowanie reklamacyjne zostaje zakończone a reklamacja uznana za oddaloną.
4.
Prawo odstąpienia od zamówienia

IP Design jest firmą świadczącą usługi na indywidulane życzenie, wg parametrów wybranych, wskaznaych przez Klienta. Klient sam określa parametry zamówienia poprzez początkowy wybór/udostpnienie zdjęcia, materiału, wymiaru wydruku aż do wyboru ewentualnych opcji wykończenia produktu. Produkcja realizowana jest więc od podstaw wg zlecenia Klienta. W związku z powyższym prawo do odstąpienia od zamówienia w trybie art.7 ust.1 ( czyli zwrotu towaru w terminie 10 dni bez podania przyczyny ), definitywnie nie przysługuje w przypadku zamówień:

  • dotyczących dostawy towarów, które zostały przygotowane i zrealizowane na specjalne zamówienie klienta

  • dotyczących towarów, które zostały zamówione i będą wykorzystywane na użytek prowadzonej przez Klienta działalności gospodarczej

5. Projekty Graficzne - Klient zamawiając usługę wykonania projektu graficznego jest zobowiązany każdorazowo do weryfikacji pod kątem oczekiwanej zgodności grafiki i treści, na etapie wprowadzania zmian jak również na końcowym etapie wybranego projektu graficznego.  IP Design nie ponosi odpowiedzialności za nieporpawność części merytorycznej tj. jak teksty i oraz jakość udostęnionych przez Klienta marteriałów tj, jak zdjęcia, grafika itp i nie może stanowić przedmiotu do zgłoszenia reklamacji.  IP Design ponosi odpowiedzialność za nieprawidłowe przygotowanie plików graficznych pod kątem technicznym parametrów  specyfikacji maszyn drukarskich tj jak odpowiednie zadanie formatu netto i brutto, prawidłowe prygotowanie maski UV dla lakieru UV wybiórczego, przygotowanie kolorystyki w odpowiodniej przestrzeni barw.   Wybrany  przez Klienta projekt graficzny jest jednoznaczny z jego  akcpetacją do druku. 

6. Ze względu na różnice technologiczne, wynikające ze sposobu wyświetlania kolorów przez większość monitorów a technologią druku (w której wykorzystywana jest przestrzeń barwna CMYK) porównywanie kolorystyki wydruku z kolorystyką prezentowaną na monitorze jest niepoprawne technologicznie. Brak zgodności kolorów wydruku z obrazem ekranowym nie może być więc powodem do zgłoszenia reklamacji.
7. Dokłada się wszelkich starań, aby w jak największym stopniu wiernie odwzorować kolory zawarte w projektach dostarczonych przez Klienta. Ze względu na to, iż w procesie druku wykorzystywanych jest wiele maszyn drukujących, pomiędzy którymi istnieją różnice w odwzorowaniu niektórych kolorów, to przy druku tego samego projektu na różnych maszynach mogą wystąpić różnice kolorystyczne. Taka sytuacja może zaistnieć przy wznawianiu projektu do druku. Różnice te nie mogą być podstawą do reklamacji Produktów, realizowanych w niezależnych cyklach produkcyjnych.
8.  Za nieprawidłowo wykonany złam uznaje się taki, który powoduje zagniecenia papieru, jego zmarszczenia itp., uniemożliwiające poprawne odczytanie treści lub ilustracji. Przy gramaturach powyżej 150 g, dostrzega się zjawisko pękania papieru w miejscu łamania, szczególnie widoczne w miejscach silnie pokrytych farbą drukarską. W celu ograniczenia tego niepożądanego zjawiska, stosuje się bigowanie przed procesem falcowania. Drukarnia dopuszcza możliwość rezygnacji z bigowania dla gramatury 170 g, jeśli wyżej wymienione zjawisko nie występuje. W zależności od surowca i grafiki, bigowanie nie zapewnia jednak pełnego zabezpieczenia przed efektem pękania. Spowodowane to jest graniczną wytrzymałością surowca i wada taka nie jest traktowana jako błąd produkcji.
9.  Za nieprawidłową warstwę lakierową lakieru offsetowego, dyspersyjnego lub UV uznaje się warstwę, która posiada na powierzchni przeznaczonej do lakierowania miejsca niepolakierowane, łuszczące się, itp.
10.  Z uwagi na specyfikację maszyn produkcyjnych oraz procesu druku dopuszcza się odchylenia technologiczne:
a) przy krojeniu arkusza na pojedyncze użytki: tolerancja do 2 mm,
b) przy falcowaniu i bigowaniu (odchylenie złamu od nominalnej linii jego usytuowania) – tolerancja do 1 mm,
c) przy perforacji (odchylenie wykonanej perforacji od nominalnego miejsca jej usytuowania) – do 1 mm,
d) przy pasowaniu kolorów kolejno po sobie nadrukowywanych: tolerancja do 0,1 mm,
e) różnic ilościowych i jakościowych zamówionego i dostarczonego Klientowi produktu - nie przekraczające + / - 5% ilości zamówionej.
f) przy lakierowaniu UV wybiórczym - pasowanie rysunku i warstwy lakieru: tolerancja do 1 mm

10.  Drukarnia z uwagi na specyfikację maszyn drukujących oraz właściwości podłoża zadruku, dopuszcza podczas realizacji zadruku na koszulkach, odchylenie odległości zadrukowanej grafiki od wskazanego pola zadruku do 10 mm.
11. Reklamacje związane z jakością przesyłek kurierskich zostaną rozpatrzone na podstawie protokołu szkody sporządzonego wspólnie z kurierem przy odbiorze przesyłki. Brak protokołu szkody może stanowić podstawę do odmowy uwzględnienia reklamacji.
12.  Zasadność Reklamacji oceniana jest na podstawie próbek zarchiwizowanych przez Dział Jakości na produkcji. W przypadku rozpatrywania niejednoznacznych reklamacji Drukarnia może zażądać od Klienta zwrotu całości lub części nakładu.

13.  W przypadku uznania reklamacji za zasadną, maksymalny poziom rekompensaty za reklamowane zamówienie nie może przekroczyć 100% jego wartości.

14.  IP Design ponosi odpowiedzialność wyłącznie za własne działania i zaniechania a nie ponosi odpowiedzialności za skutki działań lub zaniechań Klienta i osób trzecich.​

bottom of page